wtorek, 17 września 2013

Seria książkowa - "Pretty Little Liars"

Dziś chciałam Wam przedstawić jedną z moich ulubionych, choć niedokończonych jeszcze serii.
 
"Pretty Little Liars"

 
Pierwszą część dostałam na Gwiazdkę i tak mnie wciągnęła, że chciałam wiedzieć co się stanie w następnych częściach. Książka typowo dla dziewczyn, napisana przez Sarę Shepard. Spróbuję Wam nieco przybliżyć fabułę.
 
Fabuła:
Po zakończeniu siódmej klasy, Spencer, Aria, Emily, Hanna i Alison urządzają sobie babską imprezę. W pewnym momencie Alison wybiega z domku. Nikt nie wie gdzie się podziała i co się z nią stało. Rok później odnajduje się jej martwe ciało. Reszta przyjaciółek zaczyna dostawać dziwne SMS-y i maile od "A". Tajemniczy bohater próbuje wyjawić największe sekrety dziewczyn, o których wiedziała tylko... Alison.
 
Książka w naturalny, codzienny sposób przedstawia problemy związane ze współczesną młodzieżą, takie jak: morderstwa, narkotyki, alkohol, bulimia, homoseksualizm, kradzieże i choroby psychiczne. Nie obciąża to jednak czytelnika i gdyby mi ktoś nie uświadomił, że tak jest, to pewnie nadal bym tego nie zauważyła. Jest dużo fragmentów, które opisują życie codzienne bohaterek: wyjścia do galerii handlowych, uprawianie sportu, czy też pierwsze miłości. Z każdą kolejną częścią dowiadujemy się o przyjaciółkach coraz więcej szczegółów.
 
Jestem dopiero przy 6 części, a wiem, że ostatnio wydano 12 i to jeszcze nie koniec! To trochę demotywuje, ponieważ czytelnik chciałby się już dowiedzieć kto zabił Alison i kto tak naprawdę jest "A", a ma świadomość, że jeszcze tyle tomów, w których nic się nie wyjaśni.
 
Z innej beczki dodam, że wzrok przyciągają piękne okładki! :) Zobaczcie sami:
 
 

 
 
 
Do następnej notki, buziaki :**  ~~Zoey

3 komentarze:

  1. Uwielbiam <3 oglądasz serial ^^?

    OdpowiedzUsuń
  2. Obejrzałam parę odcinków na kinomaniak.tv, ale potem wymagano ode mnie konta premium, więc zrezygnowałam :/ Serial bardzo różni się od książki.. A może to tylko moja wyobraźnia wiele rzeczy przekształciła ? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne :** Powodzenia w kolejnych pracach <3

    OdpowiedzUsuń